torsdag 15 april 2010

Loppisrunda

Här har det fyndats! En dansk kompis hade länge efterlyst en loppistur i våra trakter och i lördags var det äntligen dags. Hennes tiomånadersbebis stoppades in i en Baby Björn och därefter kunde vi bege oss ut på jakt!


På det gamla favoritstället fann jag först ingenting och tänkte att det var väl typiskt. Innan min vän stegade fram till kassan lyfte jag dock som tur var blicken... och där, högt upp på en hylla, stod den här skönheten och bara väntade på mig! Asken har som synes en gång i tiden använts för förvaring av barnpuder. "Ja, du brukar ju tycka om lite annorlunda gamla ting" sa damen i kassan och log stort.

På nästa ställe fyndades en vacker blå patentflaska för tio kronor... den fick göra en annan flaska sällskap på fönsterbrädan.

Och i en tredje butik hittade jag den här lilla burken som blev min för en femma, silverskedarna likaså...

Dyraste inköpet stod den här gamla plåtburken för. Jag drog efter andan när jag såg prislappen på dryga hundralappen, men kunde inte släppa den... bara älskar plåthandtaget på locket i kombination med det slitna blomstermotivet!

Efter en så lyckad shoppingtur begav vi oss nöjda hemåt och visade stolta upp våra inköp för de imponerade (?) karlarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar