tisdag 2 februari 2010

Loppisfynd & pysselting!

Det är märkligt hur man kan längta efter att fixa och dona hemma när man befinner sig långt borta! I en timmerstuga på ett snöigt fjäll fantiserade jag om rosorna och lavendeln jag ska plantera till våren, om allt fint jag skulle skapa när jag kom hem och hur badrummet skulle kunna se ut...

Så väl hemma var det bara att sätta igång. Inspirerad av det senaste numret av Jeanne d'Arc Living pysslades en gammeldags strut ihop. Jag använde ett riktigt åldrat nummer av tidningen Husmodern - daterat år 1933! - och klippte ut ett porträtt av 85-årsjubilerande Ida Karlsson, samt en text om hur bönen bäst ska gå till...

Även lite brunt blomsterpapper och ljuva spetsar har använts. Blommorna är ett helt eget kapitel. Jag undrar så vad det kan vara för sort! Busken som står framför huset har prytts av små rosa knoppblommor hela vintern. Ska det vara så? Eller är blomningen en följd av den globala uppvärmningen? Användbara är i alla fall de sköra knopparna på knotiga grenar när man pysslar så här...

Sedan måste jag också passa på att ge ett shoppingtips. Men varning för partiskhet: kärleken jobbar ju faktiskt på Netto! Sådana här underbara kaffe- och teaskar i fransk lantstil säljer butiken denna veckan. Jag köpte två, för bara 29 kronor styck...

Fina, eller hur? Så skynda fynda!

3 kommentarer:

  1. Jättefint du gjort... =)

    Såg du att jag svarade på din kommentar (via mail) igår kväll??

    Netto kan vara bra ibland... haha.

    Kraam

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    Fint pyssel du gjort.
    Så bra att ta naturen till hjälp.

    Väldigt snygga burkar, tyvärr har jag inget Netto i närheten....

    Visst var Nattfåk bra?
    Ville inte att den skulle ta slut...

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad trevligt att du kikade in till mig.
    Du har en fin blogg som är mycket inspirerande.
    snyggt du hade gjort med hjälp av naturmaterial,sånt gillar jag.

    Åkte genast till Netto för att köpa dessa fina burkar, men de hade inga tyvärr.

    Önskar dig en fin torsdag kram Lotta

    SvaraRadera