onsdag 6 januari 2010

Badrumsinspiration

Äntligen är planeringen av badrummet där nere igång! Väggen mellan den idag mycket lilla toaletten och en garderob ska slås ut och ge plats för en dusch. Den blå plastmattan från -81 åker ut; allt ska göras om. Jag tänker mig svartvit-rutigt golv på diagonalen, vit träpanel på väggarna om jag lyckas övertyga mannen, auktionsfyndad spegel, gammeldags möbler och gärna ett sådant där handfat som står uppe på bänken...

Hittade dock en hel del annan vacker inspiration när jag surfade runt. Jag bara älskar de råa väggarna här! Håll till godo:

Bild och möbler från Svedbergs.
Inspiration från H&M Home

Bild från Countryliving.com

Bild från inredningsbloggen

5 kommentarer:

  1. ÅÅÅ vad kul med badrumsrenovering. Vill du ta lite före och efterbilder skulle vi på Drytrend.com bli överlyckliga att få presentera det som inspirationsbilder i vår badrumsblogg. Maila mig om intresse finns på jessice@drytrend.com.

    Ha en fin dag

    // Jessica

    SvaraRadera
  2. Spännande att göra iordning badrummet! Finns ju så många fina badrum och man kan ju hitta massor utav inspiration bland alla bloggar. Min vän Carina med bloggen Made in Persbo har ett superfint badrum, kolla in det om du inte har sett det förut http://madeinpersbo.blogspot.com/search/label/Badrummet

    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Tack för titten hos mig...vad glad jag blev. Alltid lika kul när man lämnar ett litet "spår" efter sig. Annars hade jag inte hittat till dig! Vilken fin o inspirerande blogg du har...Jag kommer gärna hit igen! Lycka till med badrummet! Du är varmt välkommen tillbaka till mig! Kram Therese

    SvaraRadera
  4. Så roligt att göra om badrummet!
    Det är verkligen "lyxkänsla" med ett tjusigt badrum.

    Håller med om att den råa känslan är läcker men kanske lite svårt att hålla rent...

    Ha en fin helg,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera