tisdag 29 december 2009

Drömhus

Kikade in på mitt gamla favoritställe Hemnet och såg att det här drömhuset är till salu... Om jag fortfarande var på jakt skulle jag definitivt vilja slå till: här är en gammal gård med spegeldörrar, glasveranda och stora sällskapsrum, på tomten mynnar en bäck och det är nära till sjön. Kanske följer det dessutom med ett och annat spöke; källargrunden med bibehållen bakugn är nämligen från 1500-talet!

http://www.hemnet.se/beskrivning/545068?r=3

När vi fortfarande var på husjakt, fram tills i våras, körde jag förbi detta huset och drömde... Vi lade en del intresselappar i brevlådor till hus som vi fastnade för men inte detta, eftersom det ligger nära vägen och tystnad var ett krav från mannen... Jag får begrunda det när jag ser bilder som de här - och påminna mig om att jag trots allt älskar vår vita villa!

1 kommentar:

  1. Är det huset i Finja? Det är fint.
    Men ni har ju det vita fina... =)

    Länka på du om du vill!
    Hälsa familjen.
    Kraaam till er.

    SvaraRadera