måndag 21 december 2009

Vilken härlig dag...

Idag har jag haft en härligt lyxig eftermiddag! Efter lunch gled jag hemåt genom det vita landskapet för att fortsätta jobbet hemma - men vägen var så vacker att arbetet fick vänta en stund... jag var nämligen tvungen att stanna och föreviga ögonblicket!

Dimman låg som ett mjölkaktigt skimmer över ängarna...
... men hem kom jag ändå, och det till en öppen spis och stearinljus som väntade på att tändas! Jobbet blev garanterat mycket roligare så :)

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Underbara ögonblick, ser helt ljuvligt ut. Så fina bilder du tagit. Dessa vinterdagar med frost och sol och den vackra vita snön är helt klart värda att stanna upp lite för, särskilt nu när julen stressar på, då gäller det att njuta av de små guldkornen livet bjuder på. Kram Paula

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiska bilder! Bäst tycker jag om den där dimman ligger ligger över ängarna. Såg Du älvorna?
    Kram RmoP.

    SvaraRadera