torsdag 31 december 2009

Vårkänslor!

Ja, det är förstås alldeles för tidigt för sånt - ett par timmar återstår fortfarande av december och frosten ligger ännu som florsocker på grässtråna, men jag kunde inte låta bli att svänga inom blomsterbutiken och skaffa mig lite vårfägring! Den blålila blomman har jag ingen aning om namnet på... men blomstermannen sa att den behövde hållas fuktig vilket betyder att den kanske inte överlever så länge i vårt hem. Vattning är nämligen inte min starka sida!

Vi har varken blomster- eller mataffär här ute i byn, men en inredningsbutik finns det! Eftersom jag varit snäll i år ;) fick jag precis som jag önskat mig ett presentkort därifrån i julklapp. Jag kilade inom och köpte jag två exemplar av den här underbara krukan från Miljögården. Den fylldes sedan med riktigt somriga begonior.

Men att blommorna smygs in betyder inte att julpyntet åker ut - än. På spegeln i hallen får den konstgjorda kvisten hänga kvar en vecka till, liksom skylten med texten "love is the best gift" - en dekoration som inhandlades i en speciell Christmas store i USA i höstas.

Och med just de orden vill jag önska er ett riktigt Gott Nytt År!!

2 kommentarer:

  1. Härligt med lite färg.
    Åh, fick du presentkort på trästället...? Där har de mycket fint.

    Var filmen bra igår?

    GOTT NYTT ÅR!
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    ...och tack för din nyårshälsning.
    Den värmde gott i kylan.

    Helt underbar kruka och mysigt att få in lite vårkänslor nu i vinterkylan.

    önskar dig ett Gott nytt år,
    kram Anneli.

    SvaraRadera